Mada, miestas, žmogus

Apžvalginės paskaitos idėja – išsiaiškinti kaip XX – XXI a. mados fotografijoje „atsiranda” miesto atvaizdai arba miesto kultūrą reprezentuojantys įvaizdžiai. Paskaitoje analizuojami skirtingi, tačiau ikoniškai reprezentatyvūs XX – XXI a. mados fotografų kūriniai, glaustai pristatomos kūrėjų biografijos. Fotografų kūrybą skirstoma į tris grupes: (1) komercinės mados fotografijos lauko kūrėjai – Horst P. Horst (Horst Paul Albert Bohrmann), Baron George Hoyningen-Huene, Willy Maywald, Raymond Voinquel, Terry Richardson, (2) mados ir gyvenimo būdo dokumentikos ir fotožurnalistikos atstovai – Arnold Genthe, Lee Miller, Angelo Frontoni, Krisanne Johnson, Francesc Català Roca, Malick Sidibé, (3) komercinės mados fotografijos ir konceptualaus meno kūrėjai, kvestionuojantys grožio sampratą – Valérie Belin, Steven Klein, Jürgen Teller.

Paskaitos pradžioje glaustai supažindinama su mados diskursu ir jo sąlyčiu su fotografija. Analizuojama mados daikto samprata, pridėtinė vertė, simbolinės pridėtinės vertės pasiskirstymas, bei simbolinio kapitalo stiprinimas, naudojant mados fotografiją. Remiantis Max’o Horkhaimer’io ir Theodor’o W. Adorno teorija mados diskursas siejamas su valdžios ir galios santykių, standartų gamybos ir individualybės nykimo klausimais. Mados fotografija veikia kaip pagalbinė priemonė, stiprinanti valdžią ir galią, pranešanti ir populiarinanti mados daiktus, stiprinant vartotojų simbolinį kapitalą. Fotografija užpildo madą, kaip tuščią ženklą, prasmingu turiniu (žr. Roland’o Barthes’o „Mados sistemą”). Mados fotografija, būdama grynuoju miesto kultūros veikia ne tik kaip verslas ir menė kūryba, bet kaip kultūros ir technologijų vystymosi atspindys. Fotografija kuria miestiečių aukštuomenės gyvenimo įvaizdį, praneša apie naujus, dar rinkoje nepasirodžiusius mados daiktus, stiprina  ne įsivaizduojamų, bet menamų daiktų geismą (žr. Jacques’o Derrida „Honto-ontologijos” teoriją).

Paskaitoje prieinama išvados: nors mados fotografijos kilmė yra grynai miestietiška, tačiau joje miesto aplinka, urbanistika ir gyvenimo būdas akivaizdžiai pradedami fiksuoti tik nuo XX a. vidurio. XX – XXI a vyrauja studijinė, interjerinė, režisūrinė fotografija. Daugiausiai dėmesio skiriama dailei būdingai „paveikslinio” vaizdavimo strategijai, t. y. ikoninio dailės paveikslo normų nuolatinis revizavimas ir perkėlimas į komercinę fotografiją.

Dėmesio! Seminarui taikoma 35 % nuolaida!

Kam skirta?

Skirta visiems besidomintiems šiuolaikine mada ir jos reprezentacija fotografijoje, kuriantiems ir studijuojantiems madą, užsiimantiems mados fotografija, kuruojantiems mados renginius, mados namų vadybininkams ir marketingo specialistams, mados istorikas ir kultūros sociologams, mados kolekcionieriams ir mecenatams, mados modeliams ir fotografams, dėstantiems mados studijų dalykus.

Trukmė ir kaina

Galima pasirinkti seminaro trukmę: 4 ak/val – 310 EUR, 6 ak/val – 405 EUR. Seminarų trukmė skaičiuojama akademinėmis valandomis, 1 akademinė valanda yra 45 min.

Dalyvių skaičius

Nesvarbu kokios apimties seminarą pasirinka užsakovas, tačiau rekomenduotinas mažiausias dalyvių skaičius yra 15 asmenys, maksimalus – 140. Dėl dalyvių skaičiaus galima tartis.

Turinys

  1. Mados fotografijos fenomenas (verslas ir menas; kultūros ir technologijų kaitos atspindžiai).
  2. Mada ir kultūros industrija.
  3. Standartai ir masių valdymas.
  4. Nuo rūbo vaizdavimo iki gyvenimo stiliaus atspindžių kūrybos.
  5. Mados ženklo tyrimai.
  6. Mados fotografijos klasika.
  7. Konstrukcija, progreso aukštinimas ir Antikos grožio idėjos.
  8. Fotosesijos mieste.
  9. Mados fotografų kūryba ne apie madą.
  10. Progresas mieste ir gyvenimo būdo dokumentavimas.
  11. Modelis – fotografas.
  12. Šviesos princo poetika.
  13. Kino fotografija.
  14. Foto-chuliganizmas ir grožio studijos.
  15. Mados fotografai prieš „Glamour” stilių.
  16. Kūnas kaip vartojamas daiktas.
u

Papildomos sąlygos

  • Seminarą gali užsisakyti net privatūs asmenys,
  • su užsakovu sudaroma sutartis,
  • užsakovui išrašoma sąskaita,
  • gavus atlygį mokesčius už paslaugą sumoka pats seminaro autorius (dr. Remigijus Venckus),
  • jei seminarai vyksta ne Vilniaus mieste ir kelias dienas, tuomet užsakovas apmoka transporto bilietus ir nakvynę viešbutyje arba suteikia nakvynei vietą.

Maksimalus temų skaičius (galima pasirinkti)

Maksimali seminaro trukmė (akademinių valandų skaičius)

Mažiausias dalyvių skaičius

Didžiausias dalyvių skaičius


Dokumentacija


Rekomenduojami seminarai

Videofilmo kūrimas

Videofilmo kūrimas Seminare supažindinama su šiuolaikinio filmo kūrybos tendencijomis bei suteikia pagrindines žinias ir praktinius įgūdžius filmo kūrimui. Užsiėmimo pradžioje aptariamas istorinis kontekstas, atsakoma į klausimus kaip keitėsi audiovizualinės...

Nuo eksperimentinio kino iki videomeno

Nuo eksperimentinio kino iki videomeno Seminaras supažindina su šiuolaikiniame mene labai populiaria videomeno raida. Suteikiamos fundamentalios žinios, leidžiančios ne tik suprasti šios raiškos specifiką, bet į ją pažvelgti iš socialinių, technologinių bei...

Mados fotografija

Mados fotografija Šiuolaikiniame atvaizdų pasaulyje didelis dėmesys yra skiriamas madai, kuri formuoja žmogaus tapatumą ir net daugumos vartotojų norą būti panašiu į mados žurnale regimą žvaigždę. Didžioji mados informacijos dalis sklinda žurnalų pavidalu, todėl kyla...

Eksperimentinė fotografija

Eksperimentinė fotografija Dr. Remigijus Venckus yra žinomas ne tik medijų kultūros ir meno tyrinėjimų srityje, bet ir aktyviai kuriantis eksperimentinį fotografijų meną.  Gausiai fotografijomis iliustruotame seminare autorius pasakoja: apie savo fotografijos kūrybos...

Kaip medijos keičia komunikaciją ir kūrybą?

Kaip medijos keičia komunikaciją ir kūrybą Kursas sudarytas iš 14 metų rengtų straipsnių ir skaitytų paskaitų medžiagos. Seminare gvildenami šiuolaikinės kultūros pokyčiai, apimantys technologijas, komunikaciją ir meninę kūrybą. Supažindinama su medijos samprata ir...

Kūrybiškumas šiandien

Kūrybiškumas šiandien? Išsamus ir kultinis dr. Remigijaus Venckaus kursas, skirtas visiems besidomintiems šiuolaikinės kultūros, kapitalistinių santykių, originalios kūrybos ir technologijų sinteze. Seminaro metu aptariami kapitalizmo raidos išskirtiniai epizodai,...